آی کی دو آی کی کای کاشان
فرهنگی - ورزشی -اجتماعی- علمی آموزشی

 زمانیکه در حال ورزش هستید ناگهان در پهلوی خود درد شدیدی احساس می کنید. هر کسی پاهای خود را بالا و پائین ببرد و در همان حال به سرعت نفس بکشد، دچار درد پهلو می شود. درد پهلو معمولاً ناشی از چنگ شدن دیافراگم است. دیافراگم پرده ای ماهیچه ای بین شکم و قفسهٔ سینه است که تنفس را کنترل می کند. این چنگ شدن وقتی اتفاق می افتد که دیافراگم خون کافی در هنگام ورزش دریافت نمی کند.

بالا و پائین کردن پاها فشار بر روی ماهیچه های شکم را زیاد می کند که به دیافراگم هم منتقل می شود. در همین حال تنفس سریع، شش ها را منبسط کرده و دیافراگم را به پائین می فشارد. این فشار دو طرفه از بالا و پائین بر روی دیافراگم خون را از آن خارج کرده و دچار کمبود اکسیژن می کند. بدون اکسیژن کافی، ماهیچه ها دچار گرفتگی دردناک می شوند.

درمان درد پهلو هنگام دویدن:



ادامه مطلب ...
سه شنبه 18 اسفند 1394برچسب:, :: 13:42 :: نويسنده : تای شا

آیا می‌دانید در هنگام مصدومیت و برای درمان درد چه زمانی از یخ و چه زمانی باید از گرما استفاده کنید؟ اکثر ورزشکاران در هنگام وقوع مصدومیت‌های حاد زیاد مطمئن نیستند که از گرما استفاده کنند یا سرما.

دو نوع آسیب‌دیدگی وجود دارد

آسیب‌های حاد و آسیب‌های مزمن. آسیب‌های حاد سریع اتفاق می‌افتند و طول درمان کوتاهتری دارند.

 آسیب‌های مزمن به آرامی گسترش می‌یابند و به سختی نیز درمان می‌شوند.

آسیب‌های حاد ناگهانی، شدید و معمولاً تا یک ساعت پس از حادثه، خود را نشان می‌دهند. اکثر آسیب‌های حاد نتیجه نوعی برخورد مانند سقوط، پیچ‌خوردگی یا تصادف می‌باشند و در آنها دلیل درد مشخص است. آسیب‌های حاد همچنین علائم خاصی مانند حساس شدن ناحیه آسیب‌دیده، قرمز شدن، داغ شدن پوست در آن محل، تورم و همچنین التهاب را در پی دارند. آسیب‌های مزمن به آرامی گسترش می‌یابند، خسته کننده و کسالت آور می‌باشند و اغلب به دلیل استفاده بیش از حد از یک عضو خاص می باشند، اما گاهی نیز نتیجه عدم بهبود کامل آسیب‌های حاد می باشند.

چه زمانی باید از سرما یا یخ استفاده کنید؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 16 اسفند 1394برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : تای شا

ورزشکاران با اکثر آسیب ها ورزشی دسته  و پنجه نرم می کنند، شاید از اصطلاحات علمی آن و یا  نام علمی آسیب مورد نظر مطلع  نباشند، اما به محض بیان کردن علائم آن آسیب به خوبی درک خواهند کرد که منظور چیست.  ما سعی بر آن داریم، تا شما را  با علم آسیب شناسی بیشتر آشنا کنیم تا در مواقع لازم بتوانید آن را بکار گیرید.

در ابتدا لازم است تعریفی از تاندونیت داشته باشیم و شما را بیشتر با این مبحث آشنا کنیم:

تاندونیت یعنی التهاب تاندون که همراه با پارگی‌های میکروسکوپی است. این ضایعه بیانگر یک پاسخ التهابی در داخل تاندون، بدون التهاب لایه خارجی  آن است. استفاده بیش از حد از عضلات، مهمترین عامل تاندونیت محسوب می‌شود. درگیری تاندون ماهیچه‌های مفصل شانه با تشخیص تاندونیت، شیوع بالایی دارد. به عنوان مثال تاندونیت ماهیچه فوق خاری  که یکی از ماهیچه‌های کلاهک چرخاننده  است، نسبت به عضلات دیگر بیشتر مشاهده می‌گردد. ازجمله عوارض التهاب‌های تاندونی:  تاندونیت کلسیفیه، بورسیت و تاندونیت مزمن است.

عامل ابتلا به تاندونیت چیست؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 16 اسفند 1394برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : تای شا

How to Fold Your Aikido Gi Like a Japanese

Today, I will teach you TWO ways to fold your gi:

  • The first method is called Shikaku no Gi (squarely folded gi) and works best if you’re packing your gi neatly along with other stuff.
  • The second way is called Maki no Gi (rolled gi) and works best if you’re carrying the gi without a training bag but still want to look cool.

1. Shikaku no Gi (Square Fold)

شیکاکو (مدل تازدن مربعی)

Instructions:

  1. Put your folded pants over your open jacket
  2. Fold the jacket sides over the pants, then fold back the sleeves
  3. Fold up the jacket/pants from the bottom twice
  4. Tie your belt around the whole package
  5. Put it in your training bag like a boss

 

2. Maki no Gi (Round Fold)       

ماکی (مدل گرد کردن)

Step by Step:

 

Instructions:

  1. Put your folded pants over your open jacket.
  2. Fold the jacket sides over the pants, then fold back the sleeves.
  3. Roll up the jacket/pants from the bottom.
  4. Tie your belt around the gi sausage.
  5. Swing over your shoulder and travel the world! 

 

پنج شنبه 13 اسفند 1394برچسب:, :: 12:49 :: نويسنده : تای شا

          Ibaraki Branch Dojo Kagamibiraki Ceremony     (2016/2/29   written)

The Importance of Daily  Practice

 

Aikido Doshu Moriteru Ueshiba                                                                          

The first 2016 Aiki Shrine monthly festival was held on January 17th.
Moriteru Ueshiba Doshu offered a Norito (ritual prayer) in the Shrine’s Haiden (hall of worship) and in the dojo as well, together with 120 members gathered for the occasion of the Kagamibiraki.
Doshu opened the Ibaraki Branch Dojo Kagamibiraki Ceremony at noon, addressing to the attendees that “we were able to finish last year calmly and in good mode. This year we have to continue this flow of important daily practice and I think we should continue our movement forward. Everyone, let’s practice firmly this year also!”.
Doshu’s greeting was followed by Hiroshi Isoyama Shihan (Ibaraki Branch Dojo Adviser), Mr. Fukushiro Nukaga (House of Representatives Member), Mr. Nobuki Yamaguchi (Kasama City Mayor), Mr. Yoji Tokoi (Ibaraki Prefectural Council Member), Mr. Norio Murakami (Ibaraki Prefectural Council Member) and Mr. Noguchi Maruyama (Kasama City Council Vice-Chairman) as well, who also placed congratulatory speeches for this year.
Kagamibiraki ceremony was carried on after the guest’s greetings. A toast was proposed by Mr. Kazuhiro Fujieda (Ibaraki Branch Dojo Adviser). The whole ceremony was held in a very harmonious way.

برگزاری اولین جشنواره ماهانه معبد مقدس آی کی بنام " کاگامی بیراکی " در ظهر روز 17 ژانویه سال میلادی جدید (2016) با حضور بیش از 120 تن از اعضاء در محل سالن عبادتگاه و با حضور و سخنرانی دوشو (موریترو اوشیبا) برگزار گردید. در این روز دوشو بعد از بجا آوردن احترامات خاص به کلیه اعضای حاضر در جلسه، خوشامدگویی و در خصوص عملکرد خوب و با آرامش سپری کردن جامعه آی کی دو آی کی کای در سال گذشته و همچنین در خصوص اهمیت و تاکید خاص و قاطع در مورد تمرینات روزانه بیاناتی ایراد فرمودند که جلسه با آرامش و هارمونی خاص و دلنواختی به پایان رسید.

 

 

سه شنبه 11 اسفند 1394برچسب:, :: 12:4 :: نويسنده : تای شا

 

فلسفه بودیسم به ژاپنی به معنی خویشتن داری و یا تسلط برخود می باشد و ذن بودیسم شکلی از نشستن است که تأکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا، جانداران و .... بوسیله تجربه مستقیم دارد.

ذن را می توان مراقبه ای (مدیتیشنی) ناظر بر 4 لایه شرح داد.

لایه 1: شاهد بودن بر محیط اطراف شامل صداها، بوها، نورها و احساس گرما و سرما است و نشستن یا خوابیدن و آرام گرفتن از محیط پیرامون.

لایه 2: ناظر بودن به ذهن است و آرام کردن ذهن و دور کردن پریشانی ها. به این معنی که با افکار و اندیشه ها ستیز نکنیم، از آنها نگریزیم و آنها را نامگذاری نکنیم (زشت، زیبا و ....)

لایه 3: جسم است که بر تک تک نقاط بدن و وانهادگی و آرامش آنها ناظر باشیم. بدین معنی که هر بخش را یا از سر تا پایین یا از پایین تا سر، یک به یک عضلات را منقبض و آزاد می کنیم.

لایه 4: تنفس است که طی آن ریتم و آهنگ طبیعی تنفس را شاهد خواهیم بود. بدین صورت که 1 ثانیه نفس کشیدن، 4 ثانیه حبس نفس و2 ثانیه بازدم.

چهار شنبه 14 اسفند 1394برچسب:, :: 13:20 :: نويسنده : تای شا

از اغلب هنرهای رزمی به عنوان راهي برای كسب مهارتهای دفاع شخصی نام برده و روی آن  تبليغ می شود. اين تبليغ اكثرا توسط به نمايش گذاشتن تمرينات از پيش تعيين شده، يا توسط نمايشهای خاصی كه در جلوی چشمان عموم انجام می گيرد، انجام شده و به اين وسيله علاقه ای خاص را نسبت به آن رشته در دل قربانيان زندگی مدرن ايجاد می كند. حتی بعضی از مردمی كه درك اشتباهی نسبت به اين مسئله پيدا كرده اند، مجذوب صحنه های پرهيجان و تكنيكی سينمائی و ويديوئی می شوند و در نهايت جذب رشته ای خاص می شوند.

 با كمال تاسف، بعضی اوقات ممكن است در يك برهه زمانی خاص، در يك جامعه محيطی به وجود آيد كه ترس، اضطراب و ايجاد خشونت، آنچنان بر تك تك افراد آن جامعه تاثير بگذارد كه افراد بيشماری جذب باشگاهها يا مراكزی شوند كه ارائه دهنده دفاع شخصی هستند اما در حقيقت، بسياري از اين كلاسها و دوره ها، دكانهای  بي مسئوليتی هستند برای جذب اعضای جديدتر و كسب منفعت بيشتر. به يقين هيچ مشكلی با كل مراكز يا باشگاههايی  كه چنين دوره هايی را در اختيار عموم قرار می دهند وجود ندارد، مشکل آنجا بروز می كند كه اينگونه مراكز بايد نسبت به مسئوليت هايشان آگاهانه عمل كنند ولی در عمل چنين نمی كنند.

 فراگيری فنون هنرهای رزمی سنتی، به روش و سلوك سنتی، تنها پس از ساليان متمادی تمرين كردن و وقف شدن در اين راه قابل دسترسی است و به همين علت، اين حرف كه كلاسهای زيادی وجود دارند كه دفاع شخصی آموزش می دهند، حرفی كاملا بی اساس و بی منطق است.

 

لطفا بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 4 اسفند 1394برچسب:, :: 12:35 :: نويسنده : تای شا

اگر ما مي خواهيم كه تعادل حريف را از بين ببريم (كوزوشي)، بايد اول تعادل خود را حفظ كنيم. اگر مي خواهيم تعال خود را حفظ كنيم بايد محكم و قرص بايستيم و براي اين منظور بايد 4 اصل (كي) را اجرا كنيم.    اصل اول: يعني خودمان يك نقطه شويم و آن زير ناف است.     اصل دوم: آرامش بدن است تا كل بدن  ما آرام و همه نيروها به آن نقطه منتقل شود.     اصل سوم: انداختن وزن زير نقطه مركز ثقل بدن براي اينكه سنگين تر به نظر برسيم. با اين اصول نيروي كي امتداد مي يابد كه با پاكي ذهن و روح با نيروي جهان يكي مي شود و نيروي ما نامحدود مي گردد. اين اصول همان اصول كلي است كه بسيار خلاصه شده اند.

و اما در خصوص حريف (مهاجم): كه اگر مي خواهيم نيروي حريف را عليه خودش بكار بريم بايد در ما نيرو و كشش عضلاني نباشد كه اين اولين اصل تكنيك ها مي باشد. بعد از آرامش ذهني، ما بايد بدانيم كه حريف چه مي كند و چه مي خواهد انجام دهد. اين همان دانستن فكر وي يا اصل دوم تكنيك ها مي باشد. بعد از دانستن فكر حريف، ما بايد با وي هماهنگ شده و به نيروي كي وي احترام بگذاريم كه اين همان اصل سوم است. بعد از هماهنگي با حريف، بايد خودمان را در جاي اول قرار دهيم تا وي را در مدار دايره اي كنترل كنيم تا از حركات انفجاري وي ممانعت بعمل آوريم كه اين همان اصل چهارم است و در آخر همه تكنيك ها را بر روي حريف اجرا مي كنيم كه اين همان اصل پنجم است.

 

لطفا بقیه در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 4 اسفند 1394برچسب:, :: 12:31 :: نويسنده : تای شا

درباره وبلاگ

به وبلاگ صلح و دوستی خوش آمدید
موضوعات
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 7367
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1