آی کی دو آی کی کای کاشان
فرهنگی - ورزشی -اجتماعی- علمی آموزشی

 

تمام ورزشکاران از تمرینات کششی عضله پیش و پس از تمرینات ورزشی بهره میبرند. هدف حرکات کششی قبل از ورزش و فعالیت گرم کردن و آماده سازی دستگاه عصبی ـ عضلانی است و پس از تمرین برای افزایش انعطاف پذیری. افزایش انعطاف پذیری که با انجام تمرینات کششی بدست می آید سبب افزایش دامنه حرکتی ورزشکار شده و میزان بروز آسیب های عضلانی را می کاهد.

انواع کشش عضله

حرکات کششی عضلانی به دو دسته کلی پویا (دینامیک) و ایستا (استاتیک) تقسیم میشوند.

 انجام حرکات کششی پویا سبب افزایش انعطاف پذیری هنگام حرکت اندام ها  و انجام حرکات کششی ایستا موجب بالا رفتن انعطاف پذیری ایستا (وقتی اندام حرکت پویا ندارد) می شود. بیشتر افراد این حرکات را به این خاطر که تصور می کنند هیچگونه فایده ای  نداشته و تاثیر چندانی بر روی بدن ندارد، انجام نمیدهند.



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1396برچسب:, :: 11:47 :: نويسنده : تای شا

 

بررسی‌ها نشان داده است که انجام حرکات کششی ایستا که در آن یک عضله برای مدتی در یک حالت کششی قرار می‌گیرد باعث افزایش دامنه حرکت بدن می‌شود. بعد از انجام حرکات کششی بدن احساس آرامش بیشتری می‌کند. داشتن دامنه حرکت بیشتر به کارایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند. حرکات کششی، انعطاف پذیری را نیز افزایش می‌دهند.
 

می‌توان با توجه به نکات زیر بیشتر از حرکات کششی فایده برد:

1. حرکات کششی را به یک عادت تبدیل کنید
در صورتیکه بصورت مداوم حرکات کششی انجام دهید نتیجه‌ آن را خواهید دید. شما باید یک برنامه برای این حرکات داشته باشید. برای مثال دو تا سه بار در هفته‌ این حرکات را تکرار کنید. در ناحیه همسترینگ انجام حرکات کششی به مدت 6 هفته‌ می‌تواند موثر باشد.
انجام حرکات کششی بصورت مداوم باعث افزایش آرامش و راحتی بدن می‌شود.
 



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1396برچسب:, :: 11:22 :: نويسنده : تای شا

 

برخی از افراد توصیه می‌کنند از تمرینات ورزشی سخت برای سوزاندن چربی استفاده کنید. این افراد معتقدند بدون رنج کشیدن چیز با ارزشی به دست نخواهد آمد. با وجود این موارد انگیزشی تناسب اندام، جای تعجب و شگفتی نیست که بیشتر افراد فکر می‌کنند باید از تمرینات سخت ورزشی استفاده کنند و تا جایی که می‌توانند خود را خسته نمایند. این موضوع صحیح است که احساس درد و ناراحتی اندک بعد از تمرینات ورزشی خوب است این بدان معنی است که  ماهیچه‌های شما در حال قوی‌تر شدن است. اما باید بدانید که برخی از انواع دردها می‌تواند نشانه وجود مشکل در بدن باشد. برای تعیین اینکه تمرینات ورزشی برای  بدن شما آسیبی وارد نمی‌کند، به موارد زیر توجه کنید.

 1-عضلات شما به شدت تکان می‌خورد:
وجود برخی از لرزش‌ها نباید شما را نگران کند. اما اگر بازو و آرنج شما ارتعاش ۷ ریشتری داشته باشد نشان دهنده ضعف عضلات است. این شرایط می‌تواند به بدن شما آسیب وارد کند. زمانی که بیش از حد خسته هستید، قادر نخواهید بود فرم مناسبی را در طول ورزش حفظ کنید. همین امر موجب فشار عضلانی یا پارگی آن خواهد شد.



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1396برچسب:, :: 11:19 :: نويسنده : تای شا

درباره وبلاگ

به وبلاگ صلح و دوستی خوش آمدید
موضوعات
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 110
بازدید کل : 7421
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1