آی کی دو آی کی کای کاشان
فرهنگی - ورزشی -اجتماعی- علمی آموزشی

 

روز مربی بر همگان مبارک باد.

امشب به مناسبت این روز جشن کوچکی در باشگاه باتفاق هنرجویان برگزار کردیم.

دو شنبه 8 آبان 1396برچسب:, :: 22:17 :: نويسنده : تای شا

 

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان عزیز و گرامی

مطمئنم چنانچه وقت گذاشته و این کتاب را مطالعه فرمائید دعایی فراوان از خیر و نیکی برای همه خواهید داشت.

نویسنده: دبی فورد         ترجمه: فرناز فرود

 

 

سه شنبه 21 شهريور 1396برچسب:, :: 12:36 :: نويسنده : تای شا

هنوز هم هنرهای رزمی بیشتر به‌عنوان موضوعی جدال‌آمیز تلقی می‌گردد این تصور غلط که هنرهای رزمی موجب ترویج خشونت در بین کودکان می‌گردد همچنان پابرجا است. اما بهرحال تنها یک تحقیق کوچک به والدین نشان می‌دهد که هنرهای رزمی روح کودکان را تلطیف و اعتماد بنفس در آنها را افزایش می‌دهد. توجه به سلامت فیزیکی و روحی از دیگر مزایای آموزش در هنرهای رزمی می‌باشد.
زمانیکه شما فرزندتان را در یک کلاس آموزش هنرهای رزمی ثبت نام می‌کنید باید میل و علاقه فرزند خود را نیز ملحوظ نظر داشته باشید. اگر آموختن هنرهای رزمی به فرزندتان تنها هدف شما باشد و فرزند در این انتخاب نقشی نداشته باشد این احتمال وجود دارد که او بزودی از ورزش متنفر گردد و از پرداختن به آن خودداری می نماید.
بنظر می‌آید بمنظور کسب حداکثر بهره از کلاس شما باید مطمئن شوید که محیط باشگاه مناسب است و فرزندتان از بودن در آنجا لذت می‌برد. دلایل متعددی برای آموختن هنرهای رزمی وجود دارد. بسیاری از والدین می‌خواهند به این وسیله به اتکاء به نفس فرزندشان کمک کنند و دفاع شخصی آنها را بهبود بخشند.

 برخلاف آنکه در مراحل اولیه، دفاع شخصی تنها عنصر قابل توجه نیست. بلکه موفقیت در کلاس، مجموعه‌ای از تأثیرات روحی و روانی مثبت را همچنان بر روی فرزند شما که رشد می‌کند و بزرگ می‌شود به همراه خواهد داشت.
به هر حال تأکید دفاع شخصی بر روی حل‌ برخوردها با صلح و آرامش در مراحل آغازین آن و استفاده از افعال فیزیکی تنها در موقع لزوم است. افراد قدرتمند و افراد ضعیف می‌توانند از کلاس‌های هنری رزمی سود ببرند. کسانیکه از قدرت مناسب برخوردار هستند یاد می‌گیرند که تنها راه حفظ قدرت، احترام به دیگران است. ضعیف‌ها نیز می‌آموزند که چگونه مهارت‌های دفاعی خویش را توسعه و بهبود بخشند.
هنرهای رزمی همانند اکثر ورزش‌ها به فرزند شما برای داشتن جسمی قوی و سالم کمک می‌کند. بچه‌های بی‌تحرک زیادی هستند که ساعت‌های متمادی را در مقابل بازی رایانه‌ای مورد علاقه‌شان صرف می‌کنند.
 یک بازی بسکتبال برای فعال نگاه داشتن فرزند شما کافی نیست. اما هنرهای رزمی می‌تواند بیشتر تبدیل به یک شیوه زندگی شود تا یک ورزش. چرا که تأثیرات هنرهای رزمی بر روی فرزندان فرای کلاس‌ و خارج از باشگاه خواهد بود. خصایص فیزیکی بسیاری می‌تواند به این طریق بهبود یابند. از جمله: قدرت عضلات، استقامت در برابر خستگی، افزایش انعطاف بدنی و جریان خون بهتر در بدن.
همانطور که قبلاً نیز گفته شد در هنرهای رزمی چیزهائی بیش از مهارت‌های فیزیکی آموزش داده می‌شود و فرزند شما احترام و اعتمادبنفس بیشتری پیدا خواهد کرد. باوجود آنکه هنرهای رزمی ورزش تیمی و گروهی نیست اما می‌توانند مهارت‌های مهمی را در این زمینه آموزش دهند. همچنین فرزند شما مهارت‌هائی چون صبوری و انضباط را کسب خواهد کرد که می‌تواند بر عملکرد وی در منزل، مدرسه و اجتماع نیز تأثیر مثبت داشته باشد.

به‌علاوه هنرهای رزمی به هنرجوی خود مفهوم احترام را آموزش می‌دهد و شما این موضوع را خصوصاً در کودکان فوق‌العاده ملاحظه می‌نمائید. این بسیار مهم است که مربی تنها روی توسعه و بهبود جنبه فیزیکی هنرهای رزمی در بچه‌ها تمرکز نمی‌کند مضافا آنکه به آنها بایستی به صورت غیرمستقیم رفتار صحیح و احترام را نیز آموزش دهد.

باوجود آنکه هنرهای رزمی بطور ضمنی به برخوردهای فیزیکی نیز اشاره دارد که می‌تواند سبب وارد آوردن آسیب‌ها و جراحات شود اما اکثر کلاس‌ها با در نظر داشتن این مطلب یا قوانین و سیاست‌هایشان راجع ‌به این موضوع بسیار سخت‌گیر هستند.

واقعیت امر این است که احتمال آسیب‌دیدگی فرزند شما در هنرهای رزمی در مقایسه با فوتبال و بسکتبال به مراتب کمتر است. نظارت مربیان این اطمینان را می‌دهد که سلامت فرزند شما مدنظر قرار گیرد و شرایط را برای بهبود تمام مهارت‌های مذکور فراهم نماید.

 

شنبه 14 مرداد 1396برچسب:, :: 13:13 :: نويسنده : تای شا

فواید زنجبیل از زمان چین باستان همچنان ورد زبانهاست. برای هر بیماری و دردی زنجبیل کارساز است.

زنجبیل سرشار از پتاسیم و کلسیم است که برای عملکرد قلب فوق العاده است. علاوه بر عملکرد قلب، زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق العاده است و سیلیکون موجود در آن برای پوست، مو ،ناخن و دندان بسیار توصیه می‌شود.

زنجبیل یک مجموعه کامل از ویتامین A, E, C و همینطور ب کمپلکس که در کنار مواد معدنی دیگر چون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی، کلسیم و بتاکاروتن یک ماده غذایی معجزه آسا بشمار می‌آید.

ثابت شده است که زنجبیل برای درمان التهاب مفاصل  بسیار مفید فایده است. بنابراین برای میانسالانی که التهاب مفاصل دارند یا دردهای مفصلی و زانو وکمر امانشان را بریده است این شربت زنجبیل فوق العاده است. سردردهای میگرنی و مداوم هم با زنجبیل به خوبی درمان می‌شود.

برای اینکه بیشترین نتیجه را از این گیاه شگفت انگیز بگیرید ما به شما یک روش ساده می گوییم. آب زنجبیل یک راه حل اساسی برای داشتن همیشگی این درمان خانگی است که همیشه به محض ایجاد درد در ناحیه سر و عضلات و مفاصل می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را امتحان کنید و دردتان را تسکین دهید.

5-4 سانتیمتر از یک زنجبیل تازه متوسط را بردارید.

3 فنجان آب

نصف لیمو ترش

عسل طبیعی

زنجبیل ها را خوب رنده کنید، 3 فنجان آب جوشیده خنک را به آن اضافه کنید  و نصف لیمو ترش و عسل به میزان دلخواه معمولا 2 قاشق کافیست را اضافه کنید و خوب هم بزنید و دربطری بریزید. می توانید بعد از مدتی آنرا از صافی پارچه ای هم رد کنید که نوشیدنی یک دستی داشته باشید اما بهتر است پوره های زنجبیل را زیردندان حس کنید. سپس آنرا در یخچال بگذارید و روزانه از آن مصرف کنید. آب زنجبیل علاوه بر تسکین دردها، خاصیت لاغرکنندگی زیادی دارد و برای آنها که بلغمی مزاج هستند و طبع سردی دارند یک نوشیدنی ایده آل برای کاهش وزن و  افزایش متابولیسم است. آب زنجبیل را برای پدر- مادرهای میانسال درست کنید و جزء غذاهای روزانه شان قرار دهید. بویژه پدرهای سیگاری با این نوشیدنی به ریه خود کمک زیادی می‌کنند.

دو شنبه 9 مرداد 1396برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : تای شا

چطور دستانی قدرتمند بسازیم ؟

داشتن دستان قدرتمندی که بتوانند ضربه های سرعتی و قدرتی خوبی بزنند تقریبا دغدغه همه رزمی کاران است، یک رزمی کار در حد متوسط هم باید بتواند دستان قدرتمندی داشته که علاوه بر داشتن سرعت و قدرت لازم، تحمل ضربه خوری بالایی هم داشته باشد تا هنگام دفاع ها و هنگام دفع ضربات سنگین دچار شکستگی، پارگی و هرگونه آسیب دیدگی که او را از انجام فایت باز می دارد مصون باشد .

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 مرداد 1396برچسب:, :: 12:22 :: نويسنده : تای شا

براساس یک همه‌پرسی گسترده  توسط مجله  راننرز ورلد Runner’s World  در سال ۱۹۹۱ حدود ۵۰ هزار نفر عادت دویدن و ورزشهای خود را توضیح دادند و سابقه بیماریهایشان را هم بطور کامل بیان کردند نتایج بدست آمده را  با علوم روز پزشکی و سلامت تطبیق دادند و  به نتایج زیر رسیدند:

بیماری‌های قلبی:



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 مرداد 1396برچسب:, :: 12:3 :: نويسنده : تای شا

 

آیا تاکنون برای شما هم اتفاق افتاده که بدون هیچ دلیلی در حین ورزش دچار خستگی و بی حالی شوید؟ از جمله عوامل تاثیرگذار در این زمینه می توانیم به  احساس خستگی و کسالت ، بی خوابی و استرس، آسم و آلرژی، کم خونی ،کم شدن آب بدن و مشکلات تیروئید اشاره کنیم. راه چاره برای هریک از این مشکلات را در ادامه این مطلب آورده ایم.

احساس خستگی و کسالت حین ورزش یک اتفاق رایج است.

برای این احساس خستگی، ۷ دلیل علمی وجود دارد که از این قرارند:



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 تير 1396برچسب:, :: 13:3 :: نويسنده : تای شا

شما از اهمیت ورزش کردن برای حفظ سلامتی و همچنین افزایش قد و تناسب اندام آگاهی دارید. زمانیکه شما ورزش میکنید بدن شما هورمونی به نام هورمون رشد (HGH) را آزاد میکند و این کمپلکس هورمونی، رشد را در استخوان ها، ماهیچه ها، بافت ها و اندام ها اعمال کرده و باعث رشد کلی بدن شما خواهد شد و به بخش های غضروفی بدن هم استحکام بیشتری خواهد داد.
گرچه تمام تمرینات ورزشی این اثر را بر روی بدن شما خواهند گذاشت ولی برخی ورزش ها با نام ورزش ها و تمرینات کششی شناخته میشوند و بیشترین تاثیر آنها در افزایش قد خواهد بود. این تمرینات از این جهت مؤثر هستند که بیشتر بر عضوهایی تمرکز میکنند که قابلیت رشد بیشتری دارند مانند ستون مهره ها و پاها

استخوان ها در این نواحی با کمک غضروف ها به یکدیگر متصل شده اند و تمرینات کششی باعث میشوند شما این غضروف ها را از حالت فشرده خارج کنید (شما در اکثر ساعات شبانه روز ایستاده هستید و بدن تحت تاثیر نیروی جاذبه فشرده میشود) و با استحکام بخشیدن بیشتر به آن ها به افزایش قد در خودتان کمک کنید.

این نکته بسیار مهم است و باید به خاطر بسپارید که انجام تمرینات کششی به صورت روتین و منظم، ضروری است. یعنی شما باید بر طبق برنامه و بطور منظم این تمرینات را انجام بدهید و زمان کافی را هم به این کار اختصاص دهید.

نکته مهم دیگر انجام درست این تمرینات است و ما سعی میکنیم در این مطلب راه های درست این تمرینات را برای شما شرح دهیم.

تمریناتی برای بلند شدن قد

 



ادامه مطلب ...
شنبه 24 تير 1396برچسب:, :: 13:23 :: نويسنده : تای شا

 

نیروی ذهن نامحدود و نیروی عضلات محدود است.

 

 

سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:, :: 12:23 :: نويسنده : تای شا

 

تمام ورزشکاران از تمرینات کششی عضله پیش و پس از تمرینات ورزشی بهره میبرند. هدف حرکات کششی قبل از ورزش و فعالیت گرم کردن و آماده سازی دستگاه عصبی ـ عضلانی است و پس از تمرین برای افزایش انعطاف پذیری. افزایش انعطاف پذیری که با انجام تمرینات کششی بدست می آید سبب افزایش دامنه حرکتی ورزشکار شده و میزان بروز آسیب های عضلانی را می کاهد.

انواع کشش عضله

حرکات کششی عضلانی به دو دسته کلی پویا (دینامیک) و ایستا (استاتیک) تقسیم میشوند.

 انجام حرکات کششی پویا سبب افزایش انعطاف پذیری هنگام حرکت اندام ها  و انجام حرکات کششی ایستا موجب بالا رفتن انعطاف پذیری ایستا (وقتی اندام حرکت پویا ندارد) می شود. بیشتر افراد این حرکات را به این خاطر که تصور می کنند هیچگونه فایده ای  نداشته و تاثیر چندانی بر روی بدن ندارد، انجام نمیدهند.



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1396برچسب:, :: 11:47 :: نويسنده : تای شا

 

بررسی‌ها نشان داده است که انجام حرکات کششی ایستا که در آن یک عضله برای مدتی در یک حالت کششی قرار می‌گیرد باعث افزایش دامنه حرکت بدن می‌شود. بعد از انجام حرکات کششی بدن احساس آرامش بیشتری می‌کند. داشتن دامنه حرکت بیشتر به کارایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند. حرکات کششی، انعطاف پذیری را نیز افزایش می‌دهند.
 

می‌توان با توجه به نکات زیر بیشتر از حرکات کششی فایده برد:

1. حرکات کششی را به یک عادت تبدیل کنید
در صورتیکه بصورت مداوم حرکات کششی انجام دهید نتیجه‌ آن را خواهید دید. شما باید یک برنامه برای این حرکات داشته باشید. برای مثال دو تا سه بار در هفته‌ این حرکات را تکرار کنید. در ناحیه همسترینگ انجام حرکات کششی به مدت 6 هفته‌ می‌تواند موثر باشد.
انجام حرکات کششی بصورت مداوم باعث افزایش آرامش و راحتی بدن می‌شود.
 



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1396برچسب:, :: 11:22 :: نويسنده : تای شا

 

برخی از افراد توصیه می‌کنند از تمرینات ورزشی سخت برای سوزاندن چربی استفاده کنید. این افراد معتقدند بدون رنج کشیدن چیز با ارزشی به دست نخواهد آمد. با وجود این موارد انگیزشی تناسب اندام، جای تعجب و شگفتی نیست که بیشتر افراد فکر می‌کنند باید از تمرینات سخت ورزشی استفاده کنند و تا جایی که می‌توانند خود را خسته نمایند. این موضوع صحیح است که احساس درد و ناراحتی اندک بعد از تمرینات ورزشی خوب است این بدان معنی است که  ماهیچه‌های شما در حال قوی‌تر شدن است. اما باید بدانید که برخی از انواع دردها می‌تواند نشانه وجود مشکل در بدن باشد. برای تعیین اینکه تمرینات ورزشی برای  بدن شما آسیبی وارد نمی‌کند، به موارد زیر توجه کنید.

 1-عضلات شما به شدت تکان می‌خورد:
وجود برخی از لرزش‌ها نباید شما را نگران کند. اما اگر بازو و آرنج شما ارتعاش ۷ ریشتری داشته باشد نشان دهنده ضعف عضلات است. این شرایط می‌تواند به بدن شما آسیب وارد کند. زمانی که بیش از حد خسته هستید، قادر نخواهید بود فرم مناسبی را در طول ورزش حفظ کنید. همین امر موجب فشار عضلانی یا پارگی آن خواهد شد.



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1396برچسب:, :: 11:19 :: نويسنده : تای شا

شما نیز در یکی از رشته های هنرهای رزمی مشغول تمرین هستید؟ آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده است که پس از یک مبارزه تمرینی در باشگاه به شما بگویند که ضربه تان قدرتی که لازم بود را نداشت؟

براساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که بجای اینکه هنگام ضربه زدن فشار بیشتری به ماهیچه هایتان وارد کنید بعضی اوقات لازم است که از فشار آن بکاهید تا ضربه شما راحت تر و سریع تر عمل کند. این کار به شما کمک می کند که ضربات تان را نیز قدرتی تر بزنید.
از خصوصیات جالب استادهای هنرهای رزمی این است که ضربات مشت یا پایشان را به یکباره و بدون اینکه شما فرصت این را داشته باشید که از خودتان واکنش نشان دهید می زنند. آنها در موقعیتی که کاملا آماده هستند بصورت ناگهانی ضربات خودشان را به صورت انفجاری پرتاب می کنند. این ضربات آنقدر ناگهانی و یکنواخت زده می شوند که شاید بتوان صدای شکافته شدن هوا را در آن شنید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 بهمن 1395برچسب:, :: 12:15 :: نويسنده : تای شا

افزایش قد به سن شخص بستگی دارد. تا ۱۸ سالگی صفحات رشد بدن باز هستند، بنابراین جوانان و افرادی که در ابتدای مرحله بزرگسالی قرار دارند، می توانند با انجام بعضی تمرینات که روی رشد عضلات بدن کار می کند، قدشان را افزایش دهند. در این مطلب، بعضی از تمریناتی که به افزایش قد کمک می کنند را برایتان بیان کرده ایم.

هدف این تمرینات، کشش بدن و انعطاف پذیر کردن آن است. وقتی تمرینات کششی با شدت بالا انجام می شوند، استخوان ها و غضروف های بدن رشد می کنند. همچنین مقدار بیشتری هورمون رشد یا HGH نیز ترشح می شود. این هورمون و تمرینات، تاثیری مضاعف بر افزایش قد دارند.



ادامه مطلب ...
جمعه 8 بهمن 1395برچسب:, :: 14:49 :: نويسنده : تای شا

هنرهای رزمی به خودی خود فراموش شدنی هستند اما می شود با یکسری راه حل ها آنها را کاربردی کرد.

این مسئله خیلی مهم است که شما بتوانید میان حفظ کردن تکنیک ها و اجرای آنها در شرایط تحت فشار توازن و تعادل برقرار کنید؛ اگر توانستید این کار را انجام دهید هیچگاه در مبارزات خشن شکست نمی خورید.

اگر بتوانید میان این دو مسئله تشخیص و تمایز ایجاد کنید اگر بطور ناگهانی به شما حمله شود شما می توانید پاسخی خوب بدهید که براساس این چند مولفه باشد: سرعت عکس العمل، یادآوری تکنیک های مؤثر، مهارت های بدنی، تصمیم گرفتن و…



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 آذر 1395برچسب:, :: 11:34 :: نويسنده : تای شا

 

آمادگی بدنی یکی از دو موردی است که می تواند عملکرد شما را در دفاع شخصی ارتقاء دهد اما عامل دیگری هست به نام هوشمندی.

هوشمندی است که باعث می شود شما بتوانید به موقع تکنیک ها و آمادگی بدنی تان را به کار بگیرید و خودتان را از مواضع خطر خصوصا در درگیری ها و حملات خیابانی دور کنید. کسانی که آمادگی بدنی خوبی دارند ولی نمی توانند از خودشان به خوبی دفاع کنند به خاطر ضعف در همین مسئله هوشمندی است.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 12 آبان 1395برچسب:, :: 12:1 :: نويسنده : تای شا
  • درد می‌تواند با ذهن شما بازی کند و شما هم می‌توانید با آن مبارزه کنید، زمانیکه بدانید شما را به بازی گرفته است...
  • درد، معمولاً نشانهٔ شکستگی در یکی از قسمتهای بدن است، اما اغلب مدت زمان خودش را دارد. هنگامی که انتظار آن را ندارید، حاد شده و به قسمتهای دیگر بدن سرایت می‌کند و حتی زمانیکه منبع درد کاملا بهبود یافته است، درد ادامه می‌یابد. در ‌‌نهایت، این درد همیشه در سر شما هست، یعنی درد می‌تواند با ذهن شما بازی کند و شما هم می‌توانید با آن مبارزه کنید، زمانیکه بدانید شما را به بازی گرفته است.
  •  
  •        نقطه نظر جدید
  • رفتار درمانی، یکی از چندین روشهایی است که می‌تواند در شناخت درد مزمن به شما کمک کند. محققان، نشان داده‌اند که رفتاردرمانی می‌تواند در درمان کمردرد مزمن در ستون فقرات موثر واقع شود.
  •  
  • ·         «تغییر نوع تفکر شما درباره درد، می‌تواند تجربهٔ درد را عوض کند»
  •      
  • دکتر بنسون هافمن، عضو انجمن پزشکی دانشگاه دوک در تحقیقات خود نشان داد که رفتاردرمانی و درمانهای خود تنظیم (مانند هیپنوتیزم و ریلکسیشن) تأثیر بسزایی در درمان کمر دردهای مزمن دارند. او می‌گوید: «من انتظار داشتم که این درمان‌ها به بیماران کمک کند تا با درد خود کنار بیایند و افسردگی آن‌ها هنگام کار، کمتر شود، اما آنچه تعجب مرا برانگیخت تأثیر چشمگیر آن بر شدت درد بود» این نوع درمان، تنها به درمان ناراحتیهای فیزیکی شما کمک نمی‌‌کند، بلکه در واقع آن‌ها را کمتر می‌کند. استفاده از روان درمانی، درمان درد را از صورت پزشکی آن به صورت یک واقعهٔ حسی که از یک بیمار برمی خیزد در می‌آورد.


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 30 تير 1395برچسب:, :: 13:4 :: نويسنده : تای شا

 

چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 13:46 :: نويسنده : تای شا

 

مراسم اهدای حکم دان 8 شیهان کریستین تیسییر در جشن کاگامی بیراکی

سال 2016 در ژاپن توسط دوشو (موریترو اوشیبا)

شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 13:25 :: نويسنده : تای شا

کلاس مربیگری درجه سه دفاع شخصی به صورت کشوری و به میزبانی هیئت جودو استان تهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی هیئت جودو استان تهران، در این دوره ۲۹ شرکت کننده از استان های تهران، اصفهان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان و البرز حضور داشتند. این کلاس از روز ۶ الی ۸ اسفند ماه در سالن شهید موگویی تهران برگزار گردید و آقایان نجفی و پورداداش اساتید این دوره بودند.

یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 13:18 :: نويسنده : تای شا

اغلب وقتی صحبت از ورزش می‌شود، به یاد فواید ورزش می‌افتیم اگرچه اثرات مفید ورزش برکسی پوشیده نیست، اما ورزشی سودمند است که براساس توجه به ساختار عضلانی اسکلتی و در نظر گرفتن محدودیت های خاص که در بعضی افراد وجود دارد برنامه ریزی و انجام شود. به عنوان مثال تمام حرکات ورزشی سودمند نمی‌باشند و ضرر ناشی از انجام برخی از حرکات بیشتر از فایده آنهاست. اگرچه نمی‌توان با مطالعه تجربی اقدام به اثبات چنین حالتی کرد زیرا از لحاظ اخلاقی نمی‌توان حرکات مضر را تجویز نمود و نتایج آنرا بررسی کرد اما با بررسی بیومکانیک بدن می‌توان این حرکات را به 3 دسته کلی مشکوک، مضر و ممنوع تقسیم بندی کرد.

 

ایجاد آسیب در اثر یک حرکت تمرینی خاص به فردی که آن تمرین را انجام می دهد بستگی دارد.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 11:48 :: نويسنده : تای شا
چگونه در خیابان از خود دفاع کنید

هدف از این مقاله کمک به شما برای دفاع از خود در یک درگیری خیابانی است این دفاع لزوما به معنای درگیری فیزیکی نیست و این راه باید آخرین راه حل شما باشد در صورتی شما برنده واقعی هستید که از خشونت خودداری کنید و بتوانید به روش مسالمت آمیز مشکل را حل کنید. ولی در عین حال راه حل هایی برای دفاع از خود به شما آموزش خواهیم داد به امید اینکه مفید واقع شود.

قبل از مبارزه محیط اطراف را بررسی کنید!


ادامه مطلب ...
سه شنبه 24 فروردين 1395برچسب:, :: 11:58 :: نويسنده : تای شا

با سلام و عرض احترام و خسته نباشید

از اینکه آمار بازدیدهای روزانه این وبلاگ که به عشق جذب دوستان به این هنر بدیع و زیبا زیاد می شود کمال مسرت و شادمانی را دارم که این خود سبب تشویق و دلگرمیم در راه بسط و گسترش مطالب ارزنده و درخور شان شما عزیزان می شود لذا با امید به خدای متعال، قصد دارم به جهت ارتقاء دانش علمی شما بزرگواران این هنر رزمی، اقدام به جمع آوری زندگینامه اکثر مربیان بزرگ نمایم.

 

خدایا آن ده که آن به.       

درود و ثنای همگان بر روح بزرگ عرصه این میدان " موریهه اوشیبا           

با تشکر فراوان:

سه شنبه 17 فروردين 1395برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : تای شا

متأسفانه بسیاری از باشگاه های ورزشی فاقد هر گونه تست های معتبر برای اندازه گیری قدرت بدن و نورم و مقیاس های مربوطه هستند، اگر خودتان را ارزیابی نکنید نمی دانید چقدر بدن شما آمادگی دارد یا چقدر پیشرفت داشته اید. در این مطلب روش های ساده و کاربردی را برای اندازه گیری قدرت بدن که توسط چند مربی و متخصص ورزش معرفی شده اند، بررسی می کنیم. مقیاس های ارزشیابی از زیرمتوسط تا خیلی عالی رتبه بندی می شوند که میزان قدرت هر ورزشکاری را می توانند مشخص کنند.

 

تست شنای سوئدی ۳ دقیقه ای



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 فروردين 1395برچسب:, :: 10:20 :: نويسنده : تای شا

 زمانیکه در حال ورزش هستید ناگهان در پهلوی خود درد شدیدی احساس می کنید. هر کسی پاهای خود را بالا و پائین ببرد و در همان حال به سرعت نفس بکشد، دچار درد پهلو می شود. درد پهلو معمولاً ناشی از چنگ شدن دیافراگم است. دیافراگم پرده ای ماهیچه ای بین شکم و قفسهٔ سینه است که تنفس را کنترل می کند. این چنگ شدن وقتی اتفاق می افتد که دیافراگم خون کافی در هنگام ورزش دریافت نمی کند.

بالا و پائین کردن پاها فشار بر روی ماهیچه های شکم را زیاد می کند که به دیافراگم هم منتقل می شود. در همین حال تنفس سریع، شش ها را منبسط کرده و دیافراگم را به پائین می فشارد. این فشار دو طرفه از بالا و پائین بر روی دیافراگم خون را از آن خارج کرده و دچار کمبود اکسیژن می کند. بدون اکسیژن کافی، ماهیچه ها دچار گرفتگی دردناک می شوند.

درمان درد پهلو هنگام دویدن:



ادامه مطلب ...
سه شنبه 18 اسفند 1394برچسب:, :: 13:42 :: نويسنده : تای شا

آیا می‌دانید در هنگام مصدومیت و برای درمان درد چه زمانی از یخ و چه زمانی باید از گرما استفاده کنید؟ اکثر ورزشکاران در هنگام وقوع مصدومیت‌های حاد زیاد مطمئن نیستند که از گرما استفاده کنند یا سرما.

دو نوع آسیب‌دیدگی وجود دارد

آسیب‌های حاد و آسیب‌های مزمن. آسیب‌های حاد سریع اتفاق می‌افتند و طول درمان کوتاهتری دارند.

 آسیب‌های مزمن به آرامی گسترش می‌یابند و به سختی نیز درمان می‌شوند.

آسیب‌های حاد ناگهانی، شدید و معمولاً تا یک ساعت پس از حادثه، خود را نشان می‌دهند. اکثر آسیب‌های حاد نتیجه نوعی برخورد مانند سقوط، پیچ‌خوردگی یا تصادف می‌باشند و در آنها دلیل درد مشخص است. آسیب‌های حاد همچنین علائم خاصی مانند حساس شدن ناحیه آسیب‌دیده، قرمز شدن، داغ شدن پوست در آن محل، تورم و همچنین التهاب را در پی دارند. آسیب‌های مزمن به آرامی گسترش می‌یابند، خسته کننده و کسالت آور می‌باشند و اغلب به دلیل استفاده بیش از حد از یک عضو خاص می باشند، اما گاهی نیز نتیجه عدم بهبود کامل آسیب‌های حاد می باشند.

چه زمانی باید از سرما یا یخ استفاده کنید؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 16 اسفند 1394برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : تای شا

ورزشکاران با اکثر آسیب ها ورزشی دسته  و پنجه نرم می کنند، شاید از اصطلاحات علمی آن و یا  نام علمی آسیب مورد نظر مطلع  نباشند، اما به محض بیان کردن علائم آن آسیب به خوبی درک خواهند کرد که منظور چیست.  ما سعی بر آن داریم، تا شما را  با علم آسیب شناسی بیشتر آشنا کنیم تا در مواقع لازم بتوانید آن را بکار گیرید.

در ابتدا لازم است تعریفی از تاندونیت داشته باشیم و شما را بیشتر با این مبحث آشنا کنیم:

تاندونیت یعنی التهاب تاندون که همراه با پارگی‌های میکروسکوپی است. این ضایعه بیانگر یک پاسخ التهابی در داخل تاندون، بدون التهاب لایه خارجی  آن است. استفاده بیش از حد از عضلات، مهمترین عامل تاندونیت محسوب می‌شود. درگیری تاندون ماهیچه‌های مفصل شانه با تشخیص تاندونیت، شیوع بالایی دارد. به عنوان مثال تاندونیت ماهیچه فوق خاری  که یکی از ماهیچه‌های کلاهک چرخاننده  است، نسبت به عضلات دیگر بیشتر مشاهده می‌گردد. ازجمله عوارض التهاب‌های تاندونی:  تاندونیت کلسیفیه، بورسیت و تاندونیت مزمن است.

عامل ابتلا به تاندونیت چیست؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 16 اسفند 1394برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : تای شا

 

فلسفه بودیسم به ژاپنی به معنی خویشتن داری و یا تسلط برخود می باشد و ذن بودیسم شکلی از نشستن است که تأکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا، جانداران و .... بوسیله تجربه مستقیم دارد.

ذن را می توان مراقبه ای (مدیتیشنی) ناظر بر 4 لایه شرح داد.

لایه 1: شاهد بودن بر محیط اطراف شامل صداها، بوها، نورها و احساس گرما و سرما است و نشستن یا خوابیدن و آرام گرفتن از محیط پیرامون.

لایه 2: ناظر بودن به ذهن است و آرام کردن ذهن و دور کردن پریشانی ها. به این معنی که با افکار و اندیشه ها ستیز نکنیم، از آنها نگریزیم و آنها را نامگذاری نکنیم (زشت، زیبا و ....)

لایه 3: جسم است که بر تک تک نقاط بدن و وانهادگی و آرامش آنها ناظر باشیم. بدین معنی که هر بخش را یا از سر تا پایین یا از پایین تا سر، یک به یک عضلات را منقبض و آزاد می کنیم.

لایه 4: تنفس است که طی آن ریتم و آهنگ طبیعی تنفس را شاهد خواهیم بود. بدین صورت که 1 ثانیه نفس کشیدن، 4 ثانیه حبس نفس و2 ثانیه بازدم.

چهار شنبه 14 اسفند 1394برچسب:, :: 13:20 :: نويسنده : تای شا

How to Fold Your Aikido Gi Like a Japanese

Today, I will teach you TWO ways to fold your gi:

  • The first method is called Shikaku no Gi (squarely folded gi) and works best if you’re packing your gi neatly along with other stuff.
  • The second way is called Maki no Gi (rolled gi) and works best if you’re carrying the gi without a training bag but still want to look cool.

1. Shikaku no Gi (Square Fold)

شیکاکو (مدل تازدن مربعی)

Instructions:

  1. Put your folded pants over your open jacket
  2. Fold the jacket sides over the pants, then fold back the sleeves
  3. Fold up the jacket/pants from the bottom twice
  4. Tie your belt around the whole package
  5. Put it in your training bag like a boss

 

2. Maki no Gi (Round Fold)       

ماکی (مدل گرد کردن)

Step by Step:

 

Instructions:

  1. Put your folded pants over your open jacket.
  2. Fold the jacket sides over the pants, then fold back the sleeves.
  3. Roll up the jacket/pants from the bottom.
  4. Tie your belt around the gi sausage.
  5. Swing over your shoulder and travel the world! 

 

پنج شنبه 13 اسفند 1394برچسب:, :: 12:49 :: نويسنده : تای شا

          Ibaraki Branch Dojo Kagamibiraki Ceremony     (2016/2/29   written)

The Importance of Daily  Practice

 

Aikido Doshu Moriteru Ueshiba                                                                          

The first 2016 Aiki Shrine monthly festival was held on January 17th.
Moriteru Ueshiba Doshu offered a Norito (ritual prayer) in the Shrine’s Haiden (hall of worship) and in the dojo as well, together with 120 members gathered for the occasion of the Kagamibiraki.
Doshu opened the Ibaraki Branch Dojo Kagamibiraki Ceremony at noon, addressing to the attendees that “we were able to finish last year calmly and in good mode. This year we have to continue this flow of important daily practice and I think we should continue our movement forward. Everyone, let’s practice firmly this year also!”.
Doshu’s greeting was followed by Hiroshi Isoyama Shihan (Ibaraki Branch Dojo Adviser), Mr. Fukushiro Nukaga (House of Representatives Member), Mr. Nobuki Yamaguchi (Kasama City Mayor), Mr. Yoji Tokoi (Ibaraki Prefectural Council Member), Mr. Norio Murakami (Ibaraki Prefectural Council Member) and Mr. Noguchi Maruyama (Kasama City Council Vice-Chairman) as well, who also placed congratulatory speeches for this year.
Kagamibiraki ceremony was carried on after the guest’s greetings. A toast was proposed by Mr. Kazuhiro Fujieda (Ibaraki Branch Dojo Adviser). The whole ceremony was held in a very harmonious way.

برگزاری اولین جشنواره ماهانه معبد مقدس آی کی بنام " کاگامی بیراکی " در ظهر روز 17 ژانویه سال میلادی جدید (2016) با حضور بیش از 120 تن از اعضاء در محل سالن عبادتگاه و با حضور و سخنرانی دوشو (موریترو اوشیبا) برگزار گردید. در این روز دوشو بعد از بجا آوردن احترامات خاص به کلیه اعضای حاضر در جلسه، خوشامدگویی و در خصوص عملکرد خوب و با آرامش سپری کردن جامعه آی کی دو آی کی کای در سال گذشته و همچنین در خصوص اهمیت و تاکید خاص و قاطع در مورد تمرینات روزانه بیاناتی ایراد فرمودند که جلسه با آرامش و هارمونی خاص و دلنواختی به پایان رسید.

 

 

سه شنبه 11 اسفند 1394برچسب:, :: 12:4 :: نويسنده : تای شا
درباره وبلاگ

به وبلاگ صلح و دوستی خوش آمدید
موضوعات
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 7388
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1